Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problemy z strzałem w głośnikach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problemy z strzałem w głośnikach

    janusz_007, no to powodzenia i radze wzmocnic bicepsy przez zime :szeroki_usmiech

  • #2
    Problemy z strzałem w głośnikach

    Uporałem się z tym ,ze przy uruchamianiu hamulców świateł następował trzask w głośnikach.
    Wystarczyło przepiąć masę z akumulatora na karoserie. Wzmacniacz Rockforda.
    Teraz został strzał przy włączonym radiu i uruchamianiu auta. + mam z aku a masa z kostki.
    Wcześniej mase tez mialem z aku ale to nie wiele pomaga. Moze ktos doradzi w tym temacie.
    Moze to kwestia jakis działań na kostce. pozdrawiam
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz


    • #3
      Niestety mam to samo, słyszę strzał w subie jak odpalam auto.Zarówno w Octavii jak i teraz po przeniesieniu sprzętu do Leona...
      Pomyślałem o masie, ale skoro próbowałeś z aku ciągnać i też nic...to nie wiem

      Komentarz


      • #4
        Ten "strzał" może pochodzić nie z zasilania, ale z wejścia wzmacniacza. Sprawdź w ten sposób:
        1. Odepnij od wzmaka kable sygnałowe ( domyślam się, że są na CINCH ) i zewrzyj jego wejście ( np. wetknij spreparowaną wtyczkę CINCH, w której styk sygnałowy i masa są zwarte )< Przełączania rób oczywiście na wyłączonym wzmacniaczu, bo inaczej głośnik może "wypluć" membranę>.
        Jeśli przy odpalaniu będzie słychać "strzał" to problem leży w zasilaniu ( spadek napięcia przy rozruchu ) i tu może pomóc tylko odpowiednio duży kondensator/aku zainstalowany przy wzmaku.
        Jeśli nie będzie "strzału" to przyczyny - rozwiazania jakie widzę to:
        a) "strzał" powstaje w przewodach sygnałowych ( działają jak antena ) - wymiana na lepiej ekranowane lub ich przełożenie w inne miejsce
        b) "strzał" powstaje na wyjściu urządzenia sterującego ( radio ) i jest przesyłany do wzmacniacza - trzeba sprawdzić czy nie zanika zasilanie na radiu i ewentualnie dać inaczej zasilanie
        c) po połączeniu wzmaka i radia kablem sygnałowym powstaje tzw. "pętla masy" ( masa radia i masa wzmaka nie są brane z tego samego miejsca i powstaje jakaś minimalna różnica potencjałów ) - można spróbować położyć dodatkowy pojedynczy przewód "masujący :twisted: " łączący bezpośrednio masę wzmacniacza z masą radia ( min. 1mm2 ), jeśli to nie pomaga to pozostaje żonglerka zasilaniami i masami wzmaka i radia ( aku, różne miejsca na karoserii itd. :? )
        Jesli nic nie pomoże to rozwiązaniem może być dodatkowy układ sterujący wzmakiem tj. wyłączający go ( sygnałem Remote ) na czas rozruchu.

        BTW. Wypadało by też sprawdzić, czy przy rozruchu nie pojawiają się jakieś stany nieustalone na kablu sterujacym wzmakiem (REMOTE). Jesli pojawiają się jakieś zachwiania to można spróbować dołożyc dodatkowy przekaźnik 12V na sygnale Remote ( wyjscie Remote radia steruje przekaźnikiem, a dopiero przekaźnik wejściem Remote wzmaka )...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #5
          kowal 2002, no piknie panie opisałeś
          Sprawdzę z tymi cinchami, i ewentualnie masy , radio i wzmak bo :
          - radio w miedzy czasie mam inne
          - kable sygnałowe też kiedyś zmieniałem
          - kondziora 1F mam

          To u mnie , ciekawe jak u rafalusa, ?

          Komentarz


          • #6
            Jak odłącze cinch to nie ma nic

            Raczej powoduje to wzmacniacz mozna to jeszcze sprawdzic zciszajac piec.
            Wtedy na radio idzie niski sygnał w głośniki. Jezeli strzał jest cichy to znaczy ze to od wzmaka. Popróbuje jak oddam prace do dziekanatu
            Tak dochodziłem do strzałów jak miałem mase z aku we wzmaku i strzelało nawet jak dałem długie. Ale przy rozruchu jak to zlikwidować?
            Na magnacie tego nie było)))


            Kondesator mam 4 Faradowy. Kabel Dietz w innym progu. Radio Kenwooda.
            kabel+ 20mm2
            nowy cSIMC od Aliego
            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

            półosie seryjne przebieg 273 tyś

            Komentarz


            • #7
              Spróbujcie użyć izolatora na przewodzie sygnałowym przed końcówką mocy powinien skutecznie rozwiązać Wasz problem. Pozdrawiam
              1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez stealth
                Spróbujcie użyć izolatora na przewodzie sygnałowym przed końcówką mocy powinien skutecznie rozwiązać Wasz problem. Pozdrawiam
                Troszkę jaśniej i na chłopski rozum jak byś mógł??

                Komentarz


                • #9
                  to czekamy na objaśnienie. A ty tak masz?
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz


                  • #10
                    Się robi

                    Macie racje problem wynika z pojawienia sie pętli masy,chodzi tu dokładnie o interferencje najłatwiej i najszybciej zlikwidować
                    to zjawisko właśnie za pomocą izolatora.Koszt niewielki ok 40PLN. Podłączasz go pod przewód sygnałowy i problem z głowy. Oczywiście po sztuce na każdy wzmacniacz . Dla przykładu wstawię link do aukcji Link


                    rafalus dokładnie tak samo miałem i na szczęście spełniły swoje zadanie
                    1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki! W sumie ja bym potrzebował dwa...I tak przy wyłączonym radiu zapalam zawsze auto, więc problem nie duży, ale będę musiał za jakis czas pomyśleć o ty ustrojstwie

                      Komentarz


                      • #12
                        a jakosc od tego nie spada
                        nowy cSIMC od Aliego
                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rafalus
                          a jakosc od tego nie spada
                          spada, jak od każdego byle jakiego wyrobu wetkniętego w tor audio :diabelski_usmiech
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz


                          • #14
                            Oczywiście że, nie spada jest to nic innego jak transformator 1:1. Ośmielił bym sie powiedzieć że polepsza w tej sytuacji (chyba że, lepiej słuchać z przydźwiękami). Dobrze sie sprawdził przy podłączeniu nieoryginalnego modułu Mp3 do oryginalnego audio w Volvo S60. Takie izolatory stosuje się również przy domowym audio, a także przy nagłaśnianiu hal widowiskowych i tego typu miejsc.
                            Można jeszcze przeprojektować od nowa instalacje w aucie bądź odczepić masę w przewodzie sygnałowym we wtyczce przewodu (cinch) ale chyba bez sensu ingerować w coś co jest fabrycznie dobre. Spróbuj użyć najpierw filtru przeciwzakłóceniowego na przewodzie zasilającym jednostkę sterującą np. 403 Forbidden może w zupełności wystarczyć
                            1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie.

                              Jak dla mnie to staracie sie usunąć skutek niż pomyśleć i znaleść przyczynę.....

                              Takie trafko - 1:1 - to następne problemy.

                              Kijowej jakości trafo obcina pasmo - szczególnie od dołu...

                              Jeśli chcecie - to zakładajcie :P
                              [center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
                              ****** > www.audiocar.pl < ******
                              Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;]
                              [/center:f683551993]

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez CASKP
                                Panowie.

                                Jak dla mnie to staracie sie usunąć skutek niż pomyśleć i znaleść przyczynę.....
                                To napisz proszę co jest przyczyną?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Najprawdopodobniej uszkodzone jest radio. Sprawdz wyjścia rca - czy na wszystkich masz mase - weź do ręki miernik - ustaw na diodę - i sprawdź czy na każdym wyjściu rca - na ekranie - masz przejście do obudowy radia i kabla minusowego.

                                  To na początek ....
                                  [center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
                                  ****** > www.audiocar.pl < ******
                                  Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;]
                                  [/center:f683551993]

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Najprawdopodobniej uszkodzone jest radio.
                                    Radio odpada , chyba że dwa miałby uszkodzone, ciekawe że u kolegi Rafalusa tez tak jest.
                                    Resztę mogę sprawdzić, lecz muszę pożyczyć miernik

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      U mnie tez tak było na nowiutkim radiu. Fakt jest taki ze źródłem tych zakłóceń może być praktycznie wszystko (również źle odizolowana obudowa radia, końcówki mocy od karoserii) i faktem jest że bardzo często transformatory w elektronice mogą być źródłem zakłóceń. Mi z tym udało sie strzelić w dziesiątkę wyeliminowałem przeszkadzające przydźwięki a na niskich i na wysokich częstotliwościach jeżeli są różnice nie odczuwam ich w odsłuchu.

                                      CASKP (jeżeli mam okazje nie omieszkam zapytać specjalisty ) a nie jest przypadkiem tak że, zastosowanie transformatora tłumi wysokie częstotliwości, a na niskich daje wrażenie wzmocnienia??
                                      1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zależy jakiej klasy są trafka w środku.

                                        Tanie separatory masy - mają trafka kiepskiej jakości. Bawiłem się czymś takim - z basu na wooferach i subiku wychodziła totalna buła......
                                        [center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
                                        ****** > www.audiocar.pl < ******
                                        Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;]
                                        [/center:f683551993]

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja bym usunął przyczynę. Moje zdanie jest taki ,ze to moze byc kwestia wzmacniacza.
                                          Ide przepiac mase.Zobacze

                                          [ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 13:22 ]
                                          arci9 a jak masz radio wpięte ? Z aku masz plusa i mase z kostki? Wzmacniacz ma mase z karoserii?

                                          [ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 13:25 ]
                                          a moze jeszcze ktos poleci dobre kable sygnalowe ok 6 metrów? Teraz mam diteza. To chyba ,zada rewelacja.

                                          [ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 13:36 ]
                                          Link
                                          tu jest instrukcja moze podlaczyc inaczej sterowanie wzmacniaczem
                                          nowy cSIMC od Aliego
                                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez rafalus
                                            arci9 a jak masz radio wpięte ? Z aku masz plusa i mase z kostki? Wzmacniacz ma mase z karoserii?
                                            Radio mam normalnie z kostki i plus i masę.
                                            Wzmak + z aku, masa z bagażnika :diabelski_usmiech

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              A jak zciszysz sygnal na wzmaku tez jest taki strzał przy odpalaniu
                                              nowy cSIMC od Aliego
                                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez rafalus
                                                A jak zciszysz sygnal na wzmaku tez jest taki strzał przy odpalaniu
                                                hmm, nie sprawdzałem.Generalnie kiedyś wystąpił jak zapalałem auto przy wł. sprzęcię, potem unikałem takiej kombinacji(wł. radio i włączanie auta).

                                                Teraz po przełożeniu sprzętu do Leo, też wystąpił i po prostu odpalam auto gdy mam wyłączony sprzęt.A nie kombinowałem nic w tym kierunku

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ja stawiam na wzmacniacz .
                                                  nowy cSIMC od Aliego
                                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X